Don Justo 2007 – New raw material below! – after tv film 1994 ‘Don Justo And His Cathedral’ (‘Don Justo En Zijn Kathedraal’

Don Justo has been building his cathedral near Madrid since 1930.
On his own!
One of the few times I (as a radio maker) enjoyed making TV!

This film (1994) was made with the cooperation of:
Huib Wilkes, Hendrik-Jan van der Valk, Carel Swagerman.
Production and direction: Willem Davids

Meanwhile: 2007, everyone is still alive; Don Justo (77) continues to build. And while Huib is making music again, Hendrik J now has his own desk, Carel sings at the opera and I (WillemD) started making radio documentaries again, 13 years later (Nov 2007) we went back to Don Justo for a 2nd TV documentary. On location we were able to do everything we thought about for 13 years.

PHOTO’S 2007

What stories! (Raw material 2007 below)
You will hear about it.
See you then!

Sinds 1930 bouwt Don Justo in de omgeving van Madrid aan zijn kathedraal.
In z’n eentje!!
Een van de weinige keren dat ik (als radiomaker) tv-maken leuk vond!

Deze film (1994) kwam tot stand mmv.
Huib Wilkes, Hendrik-Jan van der Valk, Carel Swagerman.
Productie en regie: Willem Davids

Ondertussen: 2007, iedereen leeft nog!; Don Justo (77) bouwt door. En terwijl Huib weer muziek maakt, Hendrik J nu een eigen burootje heeft, Carel ondertussen bij de opera zingt en ik (WillemD) weer radiodocumentaires ben gaan maken, zijn we 13 jaar later (nov 2007) terug gegaan naar Don Justo voor een 2e tv-documentaire. We hebben op lokatie alles kunnen draaien waar we 13 jaar over hebben nagedacht.

FOTO’S 2007

Wat een verhalen!!! (Ruw material 2007 hieronder)
U hoort er nog van.
Tot dan!

1994 – TV FILM

2007 – Raw material – 1/3

2007 – Raw material – 2/3

2007 – Raw material – 2/3

LINKS
op Flickr…
RADIO: NPR, October 2006 ‘All Things Considered’ LUISTERLINK

6 gedachten over “Don Justo 2007 – New raw material below! – after tv film 1994 ‘Don Justo And His Cathedral’ (‘Don Justo En Zijn Kathedraal’”

  1. Juist vandaag onze oude videobanden uitzoeken en weggooien. Kijk dan even op internet of er DVD’s of andere formaten te koop zijn van een aantal die ik beschikbaar wil houden. Wat leuk om dan ook op jullie website uit te komen. Ik wist niet meer dat het 1994 was, maar al die tijd de TV-opname bewaard om ooit nog eens terug te kijken. Eerlijk gezegd is dat er nooit van gekomen. Nu keek ik via de website. Prachtig die openingsmuziek en wat leuk om te lezen dat het werk nog steeds doorgaat. Ik zou wel eens willen zien hoe het nu is. Is het mogelijk om de documentaire te downloaden, zodat ik het op CD-rom kan bewaren ipv een oude videoband?

    met vr. groet,
    Marja Hubbers

  2. Ha die Marja,

    Dank voor je reaktie.
    Ik zal ff kijken of ik de film ergens omline krijg

    We zijn onlangs terug geweest en hebben nieuwe opnamen gemaakt, daarover later meer.

    Don Justo bouwt onverdroten door, wel wat meer aanloop dan vroeger en het tempo ligt iets lager ondertussen

  3. Dag,
    Al jaren laat ik op school de documentaire van Don Justo zien. er zijn volgens mij maar weinig mensen die zo gedreven aan hun doel van het leven werken. Ik heb de film op DVD staan. Dus als je die wil hebben, kan ik hem branden.
    Zijn er inmiddels nieuwe beelden over de vorderingen van de laatste 10 jaar? Ik ben reuze nieuwsgierig. Er even naar toe is erg ver weg. Daarnaast zou ik het leuk vinden om nu op school de beelden te kunnen laten zien hoe het er nu uit ziet.
    Wie kan mij daaraan helpen?
    Groet,
    Herro de Roest.

  4. Dag Willen en anderen ,
    Don Justo -1994 – een blijvende bron van inspiratie om zelf naar te kijken of in gespreksgroepen te bekijken. Mooi dat jullie nog eens zijn teruggegaan, zulk nieuws kan er niet genoeg zijn!
    De dvd die ooit van video over werd gezet is niet van geweldige kwaliteit.. ik zou graag de film met goede kwaliteit op dvd of als download verkrijgen ?
    Maar wel zo belangrijk: wanneer schat je dat we het vervolg te zien krijgen?

Plaats een reactie